Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σάβ, 02/13/1999 - 18:10
     
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙΑΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΒΙΛΔΙΡΙΔΗ

Δημήτρης Νικολαΐδης - Σκιτσογράφος

ΒΙΒΛΙΟ ( περιβαλλοντική εκπαίδευση)

Η δημιουργία κινουμένου σχεδίου ήρθε σαν φυσικό επακόλουθο μετά από τα χρόνια εκμάθησης σκίτσου που διδάσκαμε στα παιδιά. Τα παιδιά μας μαθαίνανε μέσα από απλές γραμμές και με τρόπο απλό τον τρόπο και την σκέψη του σκίτσου. Πώς μπορούμε να τραβήξουμε απλές γραμμές να δημιουργήσουμε ένα δεντράκι, να δώσουμε πρόσωπο, τον άνθρωπο, λουλούδια με πρόσωπο και ταυτόχρονα να βάζουν μπαλονάκια και να κάνουν ένα μικρό διάλογο. Το θέμα μας ήταν πάντα η φύση. Δηλαδή το περιβάλλον. Έτσι σαν φυσικό επακόλουθο φτάσαμε στο σημείο να δημιουργήσουμε μία ιστορία κινουμένου σχεδίου εξολοκλήρου από τα παιδιά μας. Αφού γράφτηκε το σενάριο από τον σκιτσογράφο Δημήτρη Νικολαΐδη, και με την βοήθεια των έμπειρων εκπαιδευτικών του σχολείου, ξεκίνησε η διδασκαλία των σκίτσων (δεντράκι, σύννεφα, άνθρωπος, βουνό κτλ.), επόμενο στάδιο η κίνηση, τα παιδιά μας διδάχτηκαν να μοιράζουνε την κίνηση σε ίσο χρόνο, κάτι που το είχανε ήδη διδαχτεί με την αριθμητική που μαθαίνανε στον παιδικό, έτσι έκαναν πράξη αυτά που μαθαίνανε με αριθμούς σε σχήματα-σκίτσα. Στη συνέχεια ξεκίνησε η διαδικασία των φωνών, διαλόγων. Τέλος με την βοήθεια ενός τεχνικού υπολογιστών διδάχτηκαν την διαδικασία σκαναρίσματος και πως δίνουμε κίνηση στα σκίτσα μας. Εδώ να πούμε ότι όλα τα παιδιά περάσανε από όλα τα στάδια, αφού πρώτα είχαν μοιραστεί σε ομάδες εργασίας, έτσι όπως γίνεται και σε μία παραγωγή κινουμένου σχεδίου δηλ. υπήρχε η ομάδα των χρωματιστών, των σχεδιαστών, των μελωνοτών (αυτών που μελανώνουν τα σκίτσα με το μαρκαδοράκι). Τα παιδιά μας ζήσανε μία διαδικασία που σε αυτή την ηλικία τους έδωσε τις γνώσεις της συνεργασίας, την ομαδικότητα. Παίξανε, γελάσανε, και τα χαμόγελα τους μας συνοδεύουν ακόμα.

Η ιδέα και ο εμψυχωτής για την δημιουργία της ταινίας κινουμένου σχεδίου ήταν της Κυρίας Μαριάννας Βιλδιρίδη, μία σκέψη και μία ιδέα που από την πρώτη στιγμή το πίστεψε και το υποστήριξε με κάθε τρόπο σε αντίθεση με τον σκιτσογράφο που είχε κάποιες αμφιβολίες. Μία ιδέα που το αποτέλεσμα δεν την αδίκησε καθόλου και επιβεβαίωσε την (οραματικότητα), διορατικότητα, (όραμα) της σε θέματα εκπαίδευσης.