Γεωργία Λάττα - Αισθητική Aγωγή
Η καινοτομία κι η σπουδαιότητα του τρόπου αγωγής που εφαρμόστηκε στη «Σύγχρονη Μοντεσσοριανή Εκπαίδευση- Μαριάννα Βιλδιρίδη» εντοπίζεται, κατά την άποψή μου, κυρίως στην καλλιέργεια της αισθητικής των παιδιών. Κάτι που δεν εξαντλούνταν σ' έναν κύκλο καλλιτεχνικών μαθημάτων που εξασκούσαν τις εκφραστικές δυνατότητες των παιδιών. Ούτε μόνο σε επισκέψεις σε χώρους τέχνης και στη γνωριμία με τους δημιουργούς. Ήταν ένα αδιάρρηκτο μέρος της αγωγής των παιδιών που διέχεε την καθημερινότητά τους. Η καλαισθησία του χώρου, η αισθητικά άρτια οργάνωση των δράσεων ακόμη και στην πιο μικρή τους λεπτομέρεια, οδηγούσε αβίαστα τα παιδιά στους δρόμους της τέχνης, όχι μόνο ικανοποιώντας την ανάγκη τους για επαφή, αλλά βοηθώντας τα μέσω αυτής να δημιουργήσουν εικόνες για τον εαυτό τους και τον κόσμο, αποδίδοντάς τους διαφορετικά περιεχόμενα. Έναν κόσμο που δε γίνεται αντιληπτός από τη μη επεξεργασμένη αίσθηση, αλλά έχει ανάγκη τη διαμεσολάβηση του ανθρώπινου πνεύματος. Κάτι που οδηγεί στην επαναδιαπραγμάτευση σχετικά με τη θέση του ανθρώπου στον κόσμο. Τα παιδιά, όχι μόνο εκφράζονταν αλλά αποκτούσαν κι αντίληψη του ωραίου, του αισθητικού γεγονότος, του έργου τέχνης, βαδίζοντας έτσι στο δρόμο της κριτικής σκέψης και κατ' επέκταση της ωριμότητας. Η διαφυγή από το αναγκαίο ήταν αυτή που χαρακτήριζε το πρόγραμμα του σχολείου. Μια διαφυγή, ωστόσο, που διεύρυνε την οπτική των παιδιών οδηγώντας τα στην αυτοκατανόηση και στην αληθινή γνώση.