Ευαγγελία Τζιάφα - Μουσειακή Αγωγή
K. Μαριάννα, η κονστρουκτιβιστική (ή δομιστική) προσέγγιση της μάθησης δεν έχει να κάνει με τα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα μόνο. Είναι από μόνη της μία θεωρία μάθησης, όπως και το παιδοκεντρικό μοντέλο εκπαίδευσης που καθιστά το παιδί πρωταγωνιστή στη διαδικασία μάθησής του, το οποίο οικοδομεί από μόνο του τη γνώση.
Επίσης η κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Βιγκότσκι μπορεί να αξιοποιηθεί στα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα στο σημείο που λέει ότι στη διαδικασία μάθησης και ανάπτυξης του παιδιού πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το κοινωνικό, πολιτισμικό, οικογενειακό περιβάλλον του κάθε παιδιού.
Ακόμη υλοποιούμε πολιτιστικά προγράμματα γιατί επιδιώκουμε τη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία (το άνοιγμα δηλαδή προς αυτήν), γιατί προσφέρονται για ποικίλους στόχους (γνωριμία με το ιστορικό, πολιτισμικό γίγνεσθαι–ανάπτυξη συνεργασίας) για πολλές πολυαισθητηριακές δραστηριότητες και γιατί πολιτιστικά προγράμματα σημαίνουν αγωγή, μάθηση, αισθητική καλλιέργεια και απόλαυση, μέθεξη και ενσυναίσθηση.