Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
04-16-2000
     
16/04/2000
16 ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ, Αρ. φύλλου 464124/7294

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΑΣ

Η Μαριάννα Βιλδιρίδη δεν είναι μόνο μια όμορφη γυναίκα, μια γυναίκα καριέρας και μια υπέροχη και υποδειγματική σύζυγος και μητέρα. Είναι μια πολυσχιδής και πολυτάλαντη προσωπικότητα, με μεγάλη προσφορά ιδιαίτερα  στον εκπαιδευτικό τομέα. Είναι πολύ κομψή και φροντίζει πάντα να ενημερώνεται τόσο επάνω στο αντικείμενο της δουλειάς της όσο και σφαιρικά. Λατρεύει τα ταξίδια και όποτε βρίσκει χρόνο «ανακαλύπτει ‘» καινούρια ήθη κι έθιμα, αλλά πάνω από όλα έχει μεγάλη αγάπη για τα παιδιά. 

Ποιοι ήταν οι λόγοι που αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την εκπαίδευση; 

Τα ανθρωποκεντρικά μου ενδιαφέροντα, η ατελείωτη αγάπη για τον άνθρωπο, η ανησυχία μου για το διαρκώς μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας κι η άγνωστη μέχρι σήμερα, εκπαιδευτική προσέγγιση της προσχολικής ηλικίας με ώθησαν να δημιουργήσω το σχολικό μου εργαστήρι, για να προσφέρω κι εγώ με τη σειρά μου τις δυνάμεις, την γνώση και τις εμπειρίες μου για τα παιδιά. Η εκπαίδευση είναι λειτούργημα και είναι έξω από κάθε έννοια κέρδους και επιχείρησης. Οι πολλές δραστηριότητες που έχουμε εκτός του συστήματος Μοντεσσόρι που εφαρμόζουμε, όπως για παράδειγμα  η ενασχόληση με κομπιούτερ  πάνω σε προγράμματα προσχολικής ηλικίας, από την Αμερική, το θεατρικό παιχνίδι, η ψυχοκινητική αγωγή, το μίνι-τέννις, οι πολλές επισκέψεις –συνεργασίες επώνυμων και καταξιωμένων επαγγελματιών, από το χώρο του θεάματος και της τέχνης, με τα παιδιά μας, δημιουργούν τις προϋποθέσεις εκείνες που το παιδί λαμβάνει ποικίλα ερεθίσματα, κίνητρα, που του επιτρέπουν να αναπτυχθεί, με τον αρτιότερο τρόπο…

Γιατί επιλέξατε τη Μοντεσσοριανή Αγωγή  στο εκπαιδευτικό σας σύστημα;

Η μοντεσσοριανή φιλοσοφία και πρακτική, απαντά στις σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας, είναι ένα σύστημα διαχρονικό και συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Κατέληξα στη συγκεκριμένη επιλογή, γιατί αφενός είναι η πιο σύγχρονη και συνάμα η πιο επιστημονικά τεκμηριωμένη, γιατί έχει πλούσιο παιδαγωγικό υλικό. Δεν αρκείται στη θεωρία και ως σύστημα είναι το μοναδικό που συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι, η γνώση κλιμακώνεται από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο.

Τα παιδιά δικαιούνται να ζητήσουν την αυτονομία και να συμμετάσχουν στα κοινωνικά δρώμενα. Με τη νέα θεώρηση σε διεθνές επίπεδο, αποδίδεται στο άτομο η προσωπική ευθύνη του αυτοπροσδιορισμού, απομυθοποιείται η κρατούσα αντίληψη για απομόνωση και κατηγοριοποίησή του και το κράτος δικαίου πρέπει να του προσφέρει, χωρίς καμία επιβάρυνση τα βασικά μέτρα, όπως: την πρώιμη στήριξη με τη συνεργασία των ειδικών και της οικογένειας, την σχολική εκπαιδευτική συσσωμάτωση σε συνεργασία με την ομάδα εφαρμογής ειδικών προγραμμάτων, την ένταξή του στην επαγγελματική εκπαίδευση, ανάλογα με τις δεξιότητές του, η ένταξή του στον εργασιακό χώρο, ν’ ανταποκρίνεται στην προσωπική του ταυτότητα, η κοινωνική αποκατάσταση στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πραγματοποιείται στα ειδικά κέντρα εργασίας.

Ποια είναι η ελληνική πραγματικότητα;

Χρειαζόμαστε μια γενική αναθεώρηση σε αυτό τον κοινωνικό χώρο , χρησιμοποιώντας τη γνώση και την ανάλυση του όλου θέματος, χωρίς συμβιβασμούς βολέματος και απλής μεταφοράς κοινωνικών  συνθηκών, που δεν ανταποκρίνονται στη νέα χιλιετία

Μήνυμα εδραίωσης ενός συστήματος, που θα βοηθήσει την προώθηση νέων ατόμων με μοντέρνες ιδέες. Οι γυναίκες θα πρέπει να στηριχτούν και να μπορέσουν να αποδείξουν την αξία τους.

Να δούμε στο ευρωψηφοδέλτιο και στο Επικρατείας αρκετές γυναίκες. Στο σχολείο μας αναπτύσσουμε δράσεις, δημιουργούμε τις προϋποθέσεις που μας κάνουν να καμαρώνουμε για τα παιδιά μας που αποφοιτούν από το σχολείο.

Τα άτομα με ειδικές ανάγκες έχουν στην πραγματικότητα της τρίτης χιλιετηρίδας, το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού και της ισότιμης μεταχείρισης. 

Ο νόμος 2646/96 , για την ανάπτυξη του συστήματος κοινωνικής φροντίδας, προβλέπει κάποια βήματα στον τομέα της κοινωνικής πρόνοιας, απουσιάζει όμως ο ενιαίος σχεδιασμός κι η συνεργασία των περιφερειών για τον καταρτισμό των προγραμμάτων σε συνεργασία με τους δήμους, συλλόγους γονέων και κοινωνικούς φορείς.

img